MACIEJ

KIFNER

Skutecznie dostarczam rozwiązania oparte na nowych technologiach

Jestem liderem IT z długoletnim doświadczeniem w budowie strategii IT i wdrożeniach transformacji cyfrowej. Jako osoba otwarta na biznes oraz rozumiejąca jego perspektywę, podejmuję najtrudniejsze biznesowe decyzje służące zwiększeniu automatyzacji i digitalizacji. Zapewniam ciągłość działania systemów. Dbam o cyberbezpieczeństwo oraz jakość dostarczanych usług IT. Zarządzam zmianą, minimalizuję ryzyko.

Liczę na bliskość ludzi, wzmacniam ich i dla nich codziennie pracuję. Stawiam na efektywność: współpracowników, organizacji oraz świadczonych usług. Cechuje mnie przedsiębiorczość i proaktywność, nonkonformizm, ciekawość świata oraz pasja i dynamika w działaniu.

Doświadczenie zawodowe

  • Samito S.A.
    CTO
    OD 04.2021 DO TERAZwww.samito.co
    • Utrzymanie i rozwój systemu klasy Marketing Automation.
    • Wprowadzanie dobrych praktyk do obszaru zarządzania przedsięwzięciami / zespołem / organizacją.
    • Lider techniczny i organizacyjny - wpływ na dobór architektury, technologii i sposobu wytwarzania.
    • Zarządzanie infrastrukturą IT, usługami i systemami informatycznymi. Definiowanie polityki bezpieczeństwa.
    • Opracowywanie i wdrażanie rozwiązań dedykowanych dla największych polskich marek (np. Castorama).
    • Roczny budżet portfela projektów ~3mln PLN. Zarządzanie i kontrola zasobów wewnętrznych. Rekrutacje. Motywowanie. Rozliczenia. Utrzymywanie pozytywnych relacji i współpraca z dostawcami zewnętrznymi.
  • LEMONMIND SP. Z O.O.
    Head of Project Management
    OD 07.2020 DO 01.2022www.lemonmind.comteamflow.it
    • Rozwój obszaru Project Management. Wprowadzenie podejścia Agile. Wprowadzanie dobrych praktyk.
    • Obsługa i realizacja przedsięwzięć z obszaru e-commerce. Kontakt z Klientami. Analityka, zbieranie wymagań. Architektura rozwiązań. Technologie: PimCore, ShopWare, Magento, Woocommerce.
    • Współpraca z markami będącymi liderami swoich branż, np.:
      • Cumulus – międzynarodowy producent odzieży outdorowej - rozwój systemu sprzedaży.
      • Swederm - świat naturalnych kosmetyków rozpieszczających zmysły i dbających o ciało - rozwój systemu sprzedaży.
      • Grupa VOX - sieć salonów wyposażenia wnętrz w całej Polsce oraz platforma sprzedaży on-line - wdrożenie platformy Pimcore.
      • Polbruk - największy na polskim rynku producentem kostki brukowej - wdrożenie platformy Pimcore.
      • FlowAir - producent nagrzewnic wodnych, kurtyn powietrznych, kurtyno-nagrzewnic, jednostek odzysku ciepła oraz ekspert w ekonomicznym ogrzewaniu i wentylacji obiektów średnio i wielko-kubaturowych - wdrożenie platformy Pimcore.
      • Ventia - wiodący dystrybutor produktów dla branży wentylacji i klimatyzacji (HVAC) - wdrożenie platformy Pimcore.
      • ProfilDoors - największy producent drzwi wewnętrznych w krajach europy wshodniej - opracowanie koncepcji platformy sprzedażowej wspierającej punkty sprzedaży.
      • Opracowanie koncepcji rozwoju technologicznego platform sprzedażowych dla Emotivo - poprawa jakości konsumpcji czasu wolnego przez Polaków, właściciela marek PrezentMarzen & goRacing.
    • Rozwój wielofunkcyjnej platformy optymalizacji pracy, komunikacji i obsługi klientów TeamFlow, tj. obsługi posprzedażowej (systemem zgłoszeń serwisowych do obsługi zwrotów i reklamacji), zarządzanie projektami i prowadzenie zadań wraz z przeglądem postępów prac, intranet do wymiany i udostępniania materiałów wszystkim pracownikom.
    • Roczny budżet portfela projektów ~5mln PLN. Zarządzanie i kontrola zasobów wewnętrznych. Rekrutacje. Motywowanie. Rozliczenia. Utrzymywanie pozytywnych relacji i współpraca z dostawcami zewnętrznymi.
  • WHITEFOX SP. Z O.O.
    CTO
    • Zarządzanie i rozwój platformy HRM wspierającej realizację kluczowych procesów personalnych, tj. opisy stanowisk, rekrutacja i selekcja, onboarding i offboarding pracownika, szkolenia i rozwój, ocena, ankiety (www.demo.whitefox.pl) w organizacjach o wielotysięcznej liczbie pracowników.
    • Zarządzanie infrastrukturą IT, usługami i systemami informatycznymi. Definiowanie polityki bezpieczeństwa.
    • Wsparcie w ramach szkoleń i warsztatów.
  • GEMINI POLSKA SP. Z O.O. / APTEKA GEMINI HUTTER SP. Z O.O.
    Head of IT / CIO
    • Odpowiedzialność za prace działu informatycznego – utrzymanie i rozwój oraz zagwarantowanie ciągłości działania systemów informatycznych największej w Polsce apteki internetowej / 3-5 miejsce w Europie / oraz sieci 120 aptek stacjonarnych (oprogramowanie, sprzęt, sieć, etc.) (www.aptekigemini.pl, www.aptekagemini.pl).
    • Wsparcie merytoryczne i decyzyjne w pracach koncepcyjnych IT dot. architektury rozwiązań teleinformatycznych – serwerownia, aplikacje internetowe/klient-serwer. Wdrożenie zasad bezpieczeństwa. RODO.
    • Wsparcie merytoryczne i decyzyjne w planowaniu zakresu platformy e-commerce oraz sieci aptek, w szczególności procesów zatowarowania, logistyki, sprzedaży i marketingu.
    • Analiza sprawozdań dotyczących realizowanych projektów. Kontrola nad właściwym przebiegiem prac projektowych, dokumentowanie i raportowanie postępu prac i sygnalizowanie zagrożeń. Zarządzanie projektami informatycznymi (wielopoziomowe zespoły > 50 osób - struktura zarządcza: Komitet Sterujący, Nadzór projektu, PMO).
    • Budżetowanie (~10mln PLN: 4mln OPEX / 6mln CAPEX). Zarządzanie i kontrola zasobów wewnętrznych. Rekrutacje. Utrzymywanie pozytywnych relacji i współpraca z dostawcami zewnętrznymi. Definiowanie oczekiwań. Motywowanie. Rozliczenia.
  • CYFROWE.PL SP. Z O.O. / JARKOM
    Kierownik działu rozwoju oprogramowania → Dyrektor IT / Dyrektor Operacyjny
    OD 04.2008 DO 05.2017www.cyfrowe.plwww.lornetki.pl
    • Odpowiedzialność za prace działu informatycznego i technicznego utrzymującego i rozwijającego platformę sprzedaży online lidera branży foto-video (www.cyfrowe.pl, www.lornetki.pl) – zagwarantowanie ciągłości działania systemów informatycznych (oprogramowanie, sprzęt, sieć, etc.) oraz utrzymanie technicznych aspektów funkcjonowania firmy (biuro, alarmy, flota samochodowa, etc.).
    • Wsparcie merytoryczne i decyzyjne w pracach koncepcyjnych zespołu IT dot. architektury rozwiązań teleinformatycznych – serwerownia, aplikacje internetowe/klient-serwer, technologie, języki programowania, architektura i komunikacja pomiędzy modułami/systemami. Zarządzanie i nadzór nad wdrożeniem i testami produktów wytworzonych w ramach projektów i programów IT.
    • Wsparcie merytoryczne działów biznesowych w planowaniu zakresu platformy e-commerce dla obowiązujących procesów. Określanie nowych kierunków rozwoju biznesu online adekwatnych do oczekiwań rynkowych. Optymalizacja procesów e-commerce (sprzedaż, zatowarowanie, magazyn i logistyka, finanse i księgowość oraz marketing) i pracy grupowej, poprzez wprowadzanie efektywnych rozwiązań technologicznych.
    • Współpraca z właścicielami procesów biznesowych nad specyfikacją wymagań oraz zatwierdzanie ostatecznego zakresu projektów. Analiza sprawozdań dotyczących realizowanych projektów. Kontrola nad właściwym przebiegiem prac projektowych, dokumentowanie i raportowanie postępu prac i sygnalizowanie zagrożeń.
    • Budżetowanie (~2mln PLN: 0.5mln OPEX / 1.5mln CAPEX). Zarządzanie i kontrola zasobów wewnętrznych (rozproszony zespół 15 osób). Rekrutacje. Rozwój. Szkolenia. Utrzymywanie pozytywnych relacji i współpraca z dostawcami zewnętrznymi.
    • Pozyskiwanie z rynku zamówień na realizację internetowych platform sprzedażowych (budżety do 150tyś PLN).
  • GRATKA SP. Z O.O. (GRUPA POLSKAPRESSE)
    Programista → Projektant → Kierownik projektów
    • Odpowiedzialność za utrzymanie oprogramowania i jego rozwój największego internetowego serwisu ogłoszeniowego z branży nieruchomości i turystyki (www.gratka.pl) oraz najpopularniejszego miejskiego serwisu informacyjnego (www.naszemiasto.pl) i motoryzacyjnego (www.motofakty.pl).
    • Team leader technologiczny. Projektowanie architektury oprogramowania internetowego. Programowanie.
    • Kontakt z oddziałami firmy i klientami. Ustalanie wymagań biznesowych i zakresu projektów.
    • Zarządzanie projektem IT i zespołem projektowym (5 osób). Kontrola nad właściwym przebiegiem prac projektowych. Sporządzanie dokumentacji projektowej, planowanie, prowadzenie, monitorowanie i raportowanie prac zespołu projektowego.
  • DOBIS / PLANDO
    Kierownik ds. badań i rozwoju → Partner wiodący w obszarze operacyjnym / Owner
    OD 07.1999 DO TERAZwww.dobis.plwww.plando.pl
    • Rozwój narzędzi informatycznych, w tym do wspierania zarządzania IT poprzez dobre praktyki zarządcze. (www.dobis.pl, www.kifner.pl)
    • Określenie strategii, planów rozwoju i sposobu realizacji celów. Zarządzanie zespołem (6-10 osób) i kontrola zasobów.
    • Analiza i projektowanie rozwiązań oraz określanie ostatecznego ich zakresu.
    • Analizy oraz audyty/odbiory systemów informatycznych z ramienia POLSKIEGO TOWARZYSTWA INFORMATYCZNEGO – IZBA RZECZOZNAWCÓW (ir.pti.org.pl).
    • Wsparcie w realizacji projektów e-commerce – utrzymanie i rozwój platform sprzedażowych (np. www.tuttu.pl, www.globtrek.com) – oraz systemów IT i aplikacji internetowych – np. platforma współpracy dla małych i średnich przedsiębiorstw gospodarki morskiej w rejonie Południowego Bałtyku w ramach projektu InterMarE South Baltic realizowanego w KONSORCJUM MIĘDZYNARODOWYM POD PRZEWODNICTWEM MIĘDZYNARODOWYCH TARGÓW GDAŃSKICH I WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO (www.intermare-southbaltic.eu).
    • Przygotowanie organizacyjne (strategia działania, sprzedaż, marketing, copywriting, narzędzia i materiały, etc.) działań doradcy ds. nieruchomości opartych na sprzedaży relacyjnej usług w ramach umów ekskluzywnych / na wyłączność. Powołanie marki TWÓJ JEDYNY DORADCA NIERUCHOMOŚCI (www.tjdn.pl) - określenie potrzeb Klienta, storytelling, wyzwalanie emocji, obiekcje, decyzje zakupowe, utrzymywanie więzi z Klientem w ramach współpracy z Keller Williams Poland – największej sieci biur nieruchomości na świecie (www.kwpoland.com).
    • Zwiększanie świadomości Technologii Informatycznych i metod Zarządzania Projektami zgodnie z maksymą „Uczyć – Bawiąc”: Szkolenia / Warsztaty / Coaching / Mentoring / Gry decyzyjne (www.plando.pl). Trener z obszarów (>2000 godz. szkoleniowych, przeszkolonych >500 osób): Prowadzenie projektów informatycznych, Inżynieria oprogramowania, Programowanie w technologiach internetowych. Współpraca z INFOSHARE ACADEMY (www.infoshareacademy.com), SOFTWARE DEVELOPMENT ACADEMY (www.sdacademy.pl), ALTKOM (www.altkom.pl) oraz ADVANCED SOLUTION INSTITUTE POLAND (www.asipoland.pl), FUNDACJA EDUKACYJNE CENTRUM DOSKONALENIA (www.fundacjaecd.pl).
    • Integracja środowiska Project Management. Stworzenie marki PM IN TOUCH umacniającej profesję kierownika projektu ze szczególnym uwzględnieniem promowania w społeczeństwie dyscypliny zarządzania projektami oraz wspierania jej rozwoju. Propagowanie standardów i dobrych praktyk zarządczych (zespoły > 20 osób). Nadzór projektów i rola PM’a przedsięwzięć. Consulting biznesowy i doradztwo Project Management.